Resmi Kyodo ajansının piyasa kaynaklarına dayandırdığı haberine nazaran kamyonet üreticisi Isuzu, Rusya piyasasına yönelik son kararını verdi.
Buna nazaran Isuzu, Rusya’nın Ukrayna’ya akınlarını takiben, Mart 2022’de modül tedarik sorunu nedeniyle durdurduğu üretimi yine başlatamadı.
Söz konusu kesinti, Japon firmaya, 2022 mali yılını kapsayan Nisan 2022-Mart 2023 devrinde 1,7 milyar yenlik (12 milyon dolar) ek mali kayba mal oldu.
Resmi Kyodo ajansının piyasa kaynaklarına dayandırdığı haberine nazaran kamyonet üreticisi Isuzu, Rusya piyasasına yönelik son kararını verdi.
Buna nazaran Isuzu, Rusya’nın Ukrayna’ya hücumlarını takiben, Mart 2022’de modül tedarik sorunu nedeniyle durdurduğu üretimi yine başlatamadı.
Söz konusu kesinti, Japon firmaya, 2022 mali yılını kapsayan Nisan 2022-Mart 2023 periyodunda 1,7 milyar yenlik (12 milyon dolar) ek mali kayba mal oldu.
Isuzu, üretim kesintisi, modül tedarik sorunu, finansal kayıp üzere faktörler karşısında üretimi sürdürmeyeceğini ve Rusya piyasasından çekildiği duyurdu.
Japon firma paylarının, Isuzu’nun üretim tesisini ve yaklaşık 200 çalışanını devralan Rus araba üreticisi Sollers’e satıldığı aktarıldı.
Rusya’daki üretime 2008’de başlayan kamyonet üreticisi, internet sitesindeki son bilgilere nazaran, bu ülkedeki tesisinde 2021 yılında 3 bin 700 araç imal etti.