İSTANBUL (İGFA) – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kilyos Tüneli şantiyesinde incelemelerde bulundu. Bakan Uraloğlu, incelemenin ardından yaptığı açıklamada İstanbul’un aort damarı olarak adlandırabilecek ana ulaşım arterleriyle ilgili büyük çalışmalar yaptıklarını ve ulaşımın her modunda dev projeleri hayata geçirdiklerini vurguladı.
Bakan Uraloğlu, Avrasya Tüp Tüneli, Marmaray, Kuzey Marmara Otoyolu başta olmak üzere çok büyük projeleri hayata geçirdiklerini, hayata geçirilen bu projelerin yalnızca İstanbul’a değil bütün Türkiye’ye hizmet ettiğini söz eden Bakan Uraloğlu, “Bugün baktığımızda 15 Temmuz Şehitler Köprüsünden günde yaklaşık 180-200 bin civarında araç geçişi oluyor. Fatih Sultan Mehmet Köprüsünden yaklaşık 250 bin araç geçiyor. Avrasya Tünelinden 80 bin civarında araç geçiyor. Marmaray’da 300 sefer yapılıyor günde ve orada yaklaşık 650 bin insanımızı taşıyoruz. Kuzey Marmara Otoyolunda Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde günde yaklaşık 150 bine yakın araç geçişi oluyor ve bunun değerli bir kısmı de araç taşıt trafiği. Bunların bir an olmadığını düşünelim. Bütün Türkiyeyi etkilemiş olurdu. Bu projelerin ne kadar değerli olduğunu yaşayarak görüyoruz” dedi.
Bakan Uraloğlu, yaptıkları her projede olduğu üzere İstanbul Havalimanının imalinde da çok tartışma yaşandığını anımsatarak, İstanbul Havalimanının büyük bir gereksinim nedeniyle yapıldığını anımsattı. Bakan Uraloğlu, “Ancak bir gereksinimden öte yalnızca bir siyasi duruş ile bu projeyi eleştirdiler. Projemiz bugün Avrupanın birincisi, dünyanın altıncı büyük havalimanlarından. Geçen yıl 78 milyon kişi seyahat ettirmişiz. Maksadımız 200 milyon ve ona yönelik yeni terminal binası ve pistlerin imaline devam ediyoruz.” dedi.
Bu ortada İstanbul ile ilgili bir sarsıntı riskinin bulunduğuna da işaret eden Bakan Uraloğlu, “İstanbul depremine yönelik ulaştırma yapılarıyla ilgili bütün tedbirlerimizi aldık. Eski yapılmış olanları güçlendirdik. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve 15 Temmuz Şehitler Köprüsünün tabliyesini askıya aldık tekrar yaptık. Gece çalıştık, İstanbullu vatandaşlarımızın fark etmemesini sağladık. Bütün viyadüklerdeki sarsıntı takozlarından tutun güçlendirilmesine kadar bütün çalışmalarımızı yaptık. Olağan kullanımda ne lazımsa bunu planlarken bir taraftan da sarsıntı durumunda İstanbulun, öncelikle İstanbula acil yardım takımlarının ve gereçlerinin nasıl gireceği ve vatandaşların ulaşımı için projeler yapıyoruz. Bugünü, yarını değil, ileriki yüz yılları planlıyoruz” diye konuştu.
KİLYOS TÜNELİ, 2026 YILI SONUNDA HİZMETE AÇILACAK
Yine muhtemel İstanbul Sarsıntısına yönelik Sarıyer-Kilyos Tünelinin de imalini başlattıklarını belirten Bakan Uraloğlu, İstanbul’un kuzeyindeki yerleşim alanlarında yaşayan nüfusun kent merkezlerine erişimini kolaylaştıracak tünelin, mümkün İstanbul zelzelesinde bölgenin tahliyesine yönelik olarak da hizmet edeceğini belirterek, “Projemiz Kilyos’tan başlayıp Karadenizden İstanbulun kuzey noktalarından başlayıp Sarıyere oradan Çayırbaşı Tüneli devamında da Beşiktaşa kadar uzanacak. O güzergahtaki bütün yerleşime hizmet edebilecek. Avrupa Yakasını neredeyse bir uzunluktan bir boya geçebilecek olan ve Murat Kurum Liderimizin de bahsettiği İki Yakaya İki Tünel projesinden bir adedidir. Birinci etapta burayı bitirdiğimizde önemli bir hizmet görecektir. Devamında Beşiktaşa kadar uzatılması gündemimizde olan işlerden bir tanesi” diye konuştu.